Akik követnek instagrammon tudhatják, hogy az idei télre egy téli csapatós verdával készülök. Tavaly is tervbe volt véve, de a sok kifogás kitartott tavaszig. Így nem lett belőle semmi. Bár visszatekintve jó lett volna…
Maga a téli bringa kérdése is elég megosztó. Ma már az új bringákat talán kevésbé kell félteni. De az útra kiszórt só ma sem kímél semmit, ha arról van szó. Így én mindenképp a téli verdások pártját fogom.
Ezekben a kíméletlen időkben jobb egy olcsóbb alkatrészekből összerakott bicajt használni.
Nekem ebben a tekintetben szerencsém volt. Hisz a régebbi bicajos időkből rengeteg alkatrészem porosodott fent a padláson. Amik csak arra vártak, hogy hamvaimból feltámadva, mint főnixmadár szülessek újjá, és üljek vissza a kerékpár nyergébe.
Maga a váz ami az alapjait képzi a projektnek egy 2000-ben vásárólt Cube. Ami jelenleg Ice Cube néven lett lajstromba véve, és ezen a néven teljesít szolgálatot a tél folyamán, a szabadtéri bevetéseken.
Ehhez a kerékpárhoz elég sok emlék fűz. Megjártam vele sok Svájci hágót. Letekertem vele Dél Franciaországba. Sokáig volt tartalék biciklim versenyeken, edzőbiciklim a hétköznapokban. Majd egy időben komoly kis időfutam gép is lett belőle építve. Aztán a sportolás abbamaradt, és jó sok időre a padlás fogságába került.
Persze az összeszerelés során lényeges szempont volt az is, hogy jól is nézzen ki a verda. Nem akartam összehányni.
Így minden alkatrész meg lett válogatva. Amiket pedig vennem kellet hozzá kb. a legolcsóbb kategóriába estek ennek ellenére. Hisz a téli bicaj lényege pont a költséghatékonyság.
Na meg a sárvédő!
Hát aki próbált sárvédőt venni országúti bicajra az tudja, hogy nem egyszerű. Van mindenféle, de semmiben nem lehetsz biztos amíg meg nem rendeled, és fel nem próbálod szerelni.
Nekem most egy SKS márkájúra esett a választásom, ami lényegét tekintve teljesen jól funkcionál. De erről majd csinálok egy részletesebb beszámolót 🙂
Amúgy személy szerint 25-s gumikat akartam tenni a bicajra, de ebben az esetben a sárvédőket nem tudtam volna feltenni. Így kénytelen voltam beérni 23-s gumikkal. Sajnos az outi-k nem arról híresek, hogy a kerékjárati ívekben sok helyet hagynának bárminek is. Ki van találva az adott időszak trendi gumiméretének azt kész XD Bár ez régen se volt másként. Na de mindegy is, a keskenyebb gumikkal minden patentúl felszerelhető volt.
Az igazat megvallva összeségében kicsit féltem az egésztől. Abban a tekintetben, hogy mennyire lesz szokatlan a geometria. A beállítások. Meg úgy minden. És meg kell mondjam, hogy kellemesen csalódtam.
Elég jól sikerült átmenteni a beállításokat a másik bicajról. Bár a jó magyar utakon nagyon érezhető, hogy nem karbonvázas gép van alattam. Sok helyen, ahol eddig minden gond nélkül átsuhantam, most fájdalmas áthajtanom. Főleg a csuklóm az, ami jobban kapja a kiképzést. Mivel a durván levágott villanyak miatt hiába lett felfelé fordítva a kormányszár, pár centivel, de lejjebb van a kormány.
Illetve amit még szokom kell az a súlya. Sík terepen nemigen érezhető, de hosszabb emelkedőkön azért megérzem azt a 2-3 kiló többletet. De majd megerősödök XD
Valamint az áttételezése is fura lehet sokaknak. A nyári bicajon jelenleg egy 52-36-es hajtókar van fent egy 25-12-es sorral. Ami teljesen jó. Viszont mivel a téli bicaj csak 9 áttétellel rendelkezik hátul, így kompromisszumos megoldást kellett hoznom. Lehetett volna venni egy normál áttételt mondjuk egy 25-12-t. De így sok szeretett áttételtől kellett megválnom, így aztán egy 25-14 került fel. Ami lényegében semmiben sem különbözik a jól bejáratottól.
Bár a téli bicón kicsit keményebbek a tányérok, de amúgy is tervbe van véve egy ilyesfajta durvítás a nyári bicajon is 😀
Ha sokat tekersz kint a szabadban a tél folyamán, mindenképp érdemes elgondolkodni egy téli bicajon. Bár nekem szerencsém volt a régi megmaradt alkatrészekkel. A használt bicajos oldalakat kémlelve elég jó áron lehet találni ilyen kategóriájú bicajokat a hidegebb hónapokra. Kommentbe, ha gondolod írd le, hogy neked mi a véleményed a téli bicajjal kapcsolatban 🙂 És mindenkinek fagyási sérülésektől mentes, sok téli bicajozást kívánok 😀
2 hozzászólás
Nagyon ütős ez a gép.
Bár én a sárvédőhöz már nem ragaszkodom, van a nyereg alá egy műanyag fröccsvédőm, ami pehelykönnyű.
Első kerékhez semmi.
Ja meg jó vízhatlan kamásli és akkor sok rossz már nem történhet.
Na igen itt is kb csak dísznek van a sárvédő, mert csak a hátsó ér valamit ?