Home Kihívás Az összes kilométer is

Az összes kilométer is

by loszparade
2 hozzászólás

Az idei évemet elég durván felborította a járványhelyzet. De gondolom ezzel nem vagyok egyedül. Már kora tavasszal szépen meg lett tervezve minden. Aztán jött a sok újratervezés. A vége pedig az lett, hogy augusztusban vagyok kénytelen megcsinálni minden komoly tervemet…

Az első kihívás júniusban a Szlovákia ringen lévő 24 órás verseny lett volna. Utána a Ring24, majd a nyarat lezárva és azt megkoronázva augusztusban egy országkerülés 🙂
Ezzel szemben az 5. hó végéig lényegében semmi sem volt biztos. Aztán a 6. hónapban már lehetett bizakodni. Ami addig tartott, amíg a Hungaroringen lévő verseny időpontjára be nem jött a Forma1, és azt át nem tették augusztus végére.
Na itt kezdődött el az igazi matekozás, hogy miként is lehetne teljesíteni az idei évre kitűzött céljaimat.
Hát úgy, hogy augusztusban lényegében minden szabadidőmet a bicajom nyergében vagyok kénytelen tölteni XD
Első számú célom, hogy idén a Ring24-en egy dobogós helyet megcsípjek. Így a nagy kör terve sokáig kétséges volt. De aztán úgy voltam vele, hogy egy próbát megér. Nem akarom ugyanazt eljátszani, mint tavaly meg tavaly előtt, hogy csak halogatom a nagy túrákat. Aztán mire észbe kapok már tél lesz és várhatok egy újabb évet. Így augusztus 1-én hajnalban az éj leple alatt elindulok körbetekerni az országot. Amit 6 nap alatt meg akarok csinálni, hisz azon a hétvégén Sió mente maraton is van XD Vissza kell érjek rá 😀

A szakaszok a következők lesznek:
Budapest – Sátoraljaújhely: 427 km
Sátoraljaújhely – Körösszakál 400 km
Körösszakál – Mohács 338 km
Mohács – Magyarszombatfalva 315 km
Magyarszombatfalva – Sopron 205 km
Sopron -Budapest 340 km

Terveim szerint az első napot jóval napfelkelte előtt kezdem, hogy naplemente környékén megérkezzem Sátoraljaújhelyre. Talán ettől a szakasztól tartok a legjobban. Nem azért mert ez a leghosszabb, hanem azért mert itt 3000 méter feletti szintet is meg kell másznom.
A 2. és a 3. szakasz lényegében egyben lesz teljesítve, egy pár órás pihenővel, alvással Körösszakálon. Így terveim szerint harmadikán az utolsó kompot megcsípve Mohácsnál átkelhetek a Dunán. Ezen az etap még az északi készen lévő két kompozás is érdekes lessz. Ez már a tervezésnél sok dilemmát okozott, hogy nem e lenne célszerűbb arra menni ahol hidak kötik össze a két partot. De úgy annyira el kellett volna távolodnom a határtól, hogy az már nem fért bele, az országkerülés általam felállított követelményeibe 😀
Mohácsot elhagyva szép lassan változatosabb lesz a terep. És újra némi szint is belekerül az útvonalba.
Az 5. napon egy rövidebb szakasz van napirendre tűzve. Ezt amolyan pihenőnapnak szánom. Mivel itt elég nagy mozgásterem lesz a nap teljesítése terén, talán kicsit többet is tudok regenerálódni a befejező etapra.
A utolsó nap pedig már csak haza kell gurulni. Bár a táv nem lesz a legrövidebb, de sok szintre nem számítok aznap. Így ha elég korán indulok naplemente környékén vissza is érek Budapestre 🙂
A túra alatt amúgy nem is a távoktól tartok a leginkább, hanem attól, hogy egy idő után a nyereg fel fogja törni ülőgumóimat. Amik nagyon meg tudják keseríteni egy kerékpáros életét. Elsőszámú védvonalként a popsikrémet hívom majd segítségül. Illetve a rendszeres nadrágcserét.
Szerencsére a túra nagy részében lesz háttértámogatásom. Így bármi probléma felmerülését gyorsan tudom majd orvosolni 🙂

Na és akkor nézzük még mi vár még rám a hónapban 😀
Ha az országkerülés meglesz, még kicsit várni kell a pihenéssel, hisz azon a hétvégén van egy BRM túra is. Amire mennem kell, ha versenyben akarok maradni a Pedálkirály cím megszerzésében.
Na és utána jöhet a nagyon durva pihenés. Hisz regenerálódnom kell a 20-21-én megrendezésre kerülő Ring24-re XD Nehéz lesz, de nem lehetetlen XD Ezen a versenyen tavaly 570 kilométert sikerült megtennem, így idén a fő cél ennél többet menni. De nem titkoltan, egy dobogós hellyel lennék igazán kiegyezve. A tavalyi hibákból tanulva idén tapasztaltabban állok a rajtvonalba, így több esélyt látok egy jó helyezés elérésére. De a 24 óra alatt sokminden történhet, és az előre jelzést nézve nem mondanak valami jó időt azokra a napokra. Bár jobban belegondolva nem is emlékszem olyan augusztus 20-ra, mikor nem jött valami durva front. Szóval mindenre fel kell majd készülni.
Na és utána jön majd az igazi kihívás. Hisz utána egy újabb BRM túrán kell részt vennem. Méghozzá az idei év leghosszabbján. Szóval fel kell kötni a gatyát rendesen. De egy királyi cím megszerzéséhez mindig is kellett egy kis őrület.

Ha pedig ezeket is kipipáltam, ténylegesen jöhet a jól megérdemelt pihenés 🙂 Mivel ezzel befejezettnek fogom tekinteni a 2020-as szezonomat. Persze szeptemberben lesz még két rövidebb BRM túra, és időfutam verseny, amin szeretnék részt venni. De terveim szerint szeptember végéig inkább a pihenés és a laza biciklizésre fogom fektetni a hangsúlyt. Meg aztán annyi élmény és történet lesz bennem, hogy nem is győzöm majd leírni őket nektek 😀
Októberben pedig szép lassan elkezdhetem az alapozást a 2021-es szezonra 😀

You may also like

2 hozzászólás

Petes Zoltán 2020.08.01. - 10:21

Nagyon jó terv, követni foglak, szurkolok, sok sikert hozzá! 🙂 Motiváló, várom majd a beszámolót is! 🙂

Reply
loszparade 2020.08.10. - 08:26

Ha követted az országútis facebook csoportban már láthatod, hogy sikerült kivitelezni a tervet, és igen hamarosan a beszámoló is érkezni fog 😀

Reply

Leave a Comment

X